På denne side kan du læse vores handelsbetingelser for Privatkunder.

Hvis du ønsker at læse vores handelsbetingelser for Erhvervskunder, kan du klikke her.

Følgende vilkår gælder for alle bestillinger foretaget af kunden (herefter også kaldet "du") hos Proffsmagasinet Svenska AB (VAT SE556728385701), herefter kaldet "Staypro", (herefter også kaldet "os" eller "vi"), på Staypros hjemmesider, via e-mail, telefon eller andre kontaktkanaler (samlet kaldet "Hjemmesiden").

Priser og Bestilling

Priser Priser på Hjemmesiden angives inklusive moms for private kunder, eller eksklusive moms hvis du har valgt at vise priser for erhverv. Uanset hvordan priserne vises på Hjemmesiden, opsummeres priserne altid inklusive moms og eventuelle yderligere omkostninger, inden købet fuldføres.

Betalingsmuligheder Private kunder betaler via Nets ved bestilling: Nets brugervilkår

Betalingsmuligheder der tilbydes via Nets inkluderer Mobile Pay og kortbetaling via Visa og MasterCard, bankoverførsel og faktura.

Reservation af beløb Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

MasterCard: 7 dages udløbsperiode for reservationer
Visa: 7 dages udløbsperiode for reservationer

Autorisationens levetid afhænger af systemet, hvilket betyder at de samme 7 dage gælder for VISA og MasterCard via MobilePay. En autorisation er et beløb der er reserveret på dit betalingskort.

Fakturaer via Riverty autoriseres op til 30 dage.

Trustly er en konto-til-konto betaling, hvilket betyder, at det er en direkte betaling og derfor aldrig autoriseres på samme måde som korttransaktioner.

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

Vi tager ikke kortgebyrer og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

Levering

Levering Staypro har de fleste af produkterne, der vises på Hjemmesiden, på lager. Produkter, der er på lager, sendes normalt inden for det angivne antal arbejdsdage (typisk 1-3 arbejdsdage). Hvis produktet ikke er på lager, giver vi dig et estimat for hver enkelt vare om, hvornår vi kan sende produktet fra vores lager. Hvis leveringstiden afviger fra dette, vil Staypro informere dig som kunde, forudsat at du har angivet en korrekt e-mailadresse. Hvis der er betydelig forskel i leveringstiden mellem forskellige produkter, forbeholder vi os retten til at opdele din levering.

Øer Staypro leverer kun i Danmark, ikke omfattende Grønland og Færøerne. Ved visse leveringer til ikke-brofaste øer, kan der forekomme leveringer til kaj på fastlands siden, hvorfra der selv skal sørges for den videre transport til leveringsadressen.

Fragt Staypro bruger Postnord som hovedspeditør til håndtering af forsendelser. Andre fragtmuligheder kan også forekomme, afhængigt af produktets udformning og modtagerens adresse. Fragtmuligheder, der tilbydes, inkluderer afhentning på udleveringssted, levering til hjemmet samt palleforsendelser. Fragtprisen afhænger af produktets pris og karakter og præsenteres inden købet gennemføres. Fragtprisen ligger imellem 39 og 299kr.  

Transportskade Hvis produktet går tabt eller hvis du opdager, at forsendelsen er beskadiget ved modtagelsen, beder vi dig først anmelde dette til fragtfirmaet. Derefter kontakter du vores serviceafdeling via vores kontaktformular og angiver dit sagsnummer fra fragtfirmaet.

Fortrydelse af køb

Tilfredshedsgaranti 30 dage Vi ønsker, at du som kunde har mulighed for at undersøge de produkter, du har købt hos os. Derfor giver vi dig 30 dages Tilfredshedsgaranti. Hvis du har til hensigt at benytte dig af garantien, beder vi dig om at informere os så hurtigt som muligt, dog senest inden for 30 dage efter modtagelse af produktet. For at vi kan godkende din returnering i henhold til Tilfredshedsgarantien, skal visse kriterier være opfyldt:

  • Varen skal være i ubrugt stand/uden mærker eller ændringer, udover dem der var til stede ved udpakning.
  • Instruktionsbøger eller andre medfølgende tilbehør (batterier/oplader/vindbeskyttelse) skal være komplette.
  • Produktet må ikke være registreret hos producenten (undtagen Festool).
  • Produktets originale emballage skal være intakt og uden mærker.
  • Produktets originale emballage må ikke være tapet, malet eller på anden måde markeret.
  • Når du returnerer et produkt til os, skal det pakkes forsvarligt ind, og kun transparent tape må bruges direkte på den originale emballage (f.eks. værktøjssæt/kompressorer eller lignende, der ikke blev leveret i andet end deres originale emballage).
  • Forsendelsen skal returneres som erhvervspakke, da vi ikke har mulighed for at afhente anbefalede forsendelser eller pakker til ombud.

Når du vælger at benytte Tilfredshedsgarantien, er det dig som kunde, der står for returforsendelsen. Du kan købe en returlabel hos os via Hjemmesiden.

Kontakt os via vores kontaktformular for yderligere information.

Ikke-afhentede pakker For pakker, der ikke afhentes af kunden inden for den angivne opbevaringsperiode, forbeholder vi os retten til at opkræve kunden for fragtomkostninger for returforsendelse til Staypro.  Dette gælder også, hvis Staypro har sendt produktet til kunden "fragtfrit".

Fortrydelsesret Du har ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage i henhold till Forbrugeraftaleloven

Fortrydelsesfristen begynder at løbe fra den dag, du modtager produktet. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i en ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Tilbagebetalingen vil ske uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dag, vi modtog din meddelelse om, at du fortryder købet. Vi forbeholder os dog retten til at afvente tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen fra dig, eller indtil du har fremsendt bevis for, at du har returneret varen, afhængigt af hvad der sker først. Tilbagebetalingen sker på samme måde som den oprindelige betaling, medmindre vi aftaler andet.

Du som kunde er ansvarlig for eventuel værdiforringelse af varen, hvis du håndterer den i større omfang end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens egenskaber og funktion. Værdiforringelse kan udgøre op til 100% af varens værdi.

Sådan fortryder du dit køb Den nemmeste måde at returnere en vare på er ved at logge ind/oprette en konto på Mine Sider og gå til din ordre og følge instruktionerne derfra.

Du kan også kontakte os via vores kontaktformular. Vælg kategori "Jeg ønsker at returnere en vare, jeg lige har modtaget", angiv dit ordrenummer, som du finder på din ordrebekræftelse, og angiv hvilke varer du vil returnere. Normalt vil du modtage et svar fra os inden for 24 timer om, hvordan du skal sende pakken tilbage.

Returadresse:

Proffsmagasinet Svenska AB
Industrigatan 14
46740 GRÄSTORP
Sverige

Hvis du foretrækker at bruge fortrydelsesretten, kan du enten sende disse oplysninger til os i en e-mail til info@staypro.dk eller downloade Standardfortrydelsesformularen her og sende den til Proffsmagasinet Svenska AB, Att: Staypro.dk, Box 44024, 10073 Stockholm, Sverige.

Oplysninger, du skal angive:

  • Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende vare/varer (varenavn, varenummer) med ordrenummer (ordrenummer)
  • Bestilt den (dag, måned, år)
  • Modtaget den (dag, måned, år)
  • Købers navn
  • Købers adresse
  • Købers underskrift, kun hvis formularens indhold indsendes på papir
  • Dags dato (dag, måned, år)

Garanti og reklamation

Staypro er ansvarlig for at hjælpe kunden i forbindelse med en garantisag, forudsat at produktet er købt hos os. De fleste produkter i vores sortiment er omfattet af 1 til 2 års garanti fra producenten. Visse produkter kan have længere garantiperioder. Garantiperioder og betingelser kan læses på den enkelte producents hjemmeside. Bemærk at betingelserne kan variere mellem privatpersoner og virksomheder. Bemærk også, at visse producenter tilbyder en forlænget garantiperiode, hvis du registrerer dit værktøj på deres hjemmeside.

Som udgangspunkt vil produktet blive repareret, men udskiftning kan også finde sted, hvis omkostningerne ved reparationen bliver urimeligt høje.

Fejl, der skyldes følgende årsager, er normalt ikke omfattet af producentens garanti:

  • En ulykke efter modtagelse af produktet
  • Misbrug
  • Unormal brug
  • Manglende overholdelse af vedligeholdelses- og serviceanvisninger
  • Det, der betragtes som sliddele, f.eks. spændeanordninger, og tilbehør

Hvis der opstår en skade, bedes du kontakte os via vores kontaktformular, så hjælper vi dig med at oprette en serviceanmodning. Angiv dit ordrenummer og et billede af serienummeret (hvis det er tilgængeligt på produktet), samt en beskrivelse af fejlen for hurtigere håndtering.

Reklamation ved forbrugerkøb Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Kontakt altid StayPro her: Kontaktformular, inden du sender en vare i retur. Vi svarer hurtigst muligt inden for webshoppens åbningstider. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

Ved en godkendt reklamation dækker vi alle omkostninger, herunder eventuelle fragtomkostninger.

Tvist Hvis du er utilfreds med dit køb eller håndteringen af din sag, anbefaler vi, at du først kontakter vores kundeservice via e-mail eller telefon.

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte us via e-mail. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.

For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Når du handler på en e-mærket webshop, kan du få behandlet din sag gratis hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.

Derudover stiller EU-Kommissionen en platform til rådighed for udenretslig tvisteløsning for forbrugerne. Dette giver dig som forbruger mulighed for at løse tvister i forbindelse med dine online-bestillinger uden at skulle gå til en domstol. Platformen for tvisteløsning kan findes på det eksterne link ec.europa.eu/consumers/odr/.

PriceRunners købsgaranti

Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem indtræffer i forbindelse med dit køb. Købsgarantien koster ingenting for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.

Købsgarantien dækker fysiske personer med adresse i Danmark. Hvis en butik ikke påtager sig sit ansvar ifølge loven og løser problemet relateret til et køb inden for 60 dage, træder garantien i kraft.

For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er inden for 60 minutter at registrere dig på deres hjemmeside. Det koster ingenting og tager kun et øjeblik

PriceRunner Købsgaranti sikrer dig i tilfælde af skade på varen ved levering, beskadiget vare, hvis en vare mangler ved levering, hvis varen er forkert eller fejlbehæftet eller hvis levering af varen udebliver. Husk på, at bestillingen skal være adresseret til dig som forbruger.

Du får kun erstatning for den direkte økonomiske skade, du har lidt, anskaffelsesomkostninger og fragtudgifter. PriceRunner Købsgaranti giver altså ingen erstatning for andre direkte eller indirekte omkostninger, værditab eller udeblevne indtægter.

Besøg PriceRunner for at se de endelige regler og vilkår samt en liste med kategorier, der er undtaget garantien.

Personoplysninger

Alle personoplysninger, som du giver til Staypro, håndteres i overensstemmelse med Staypros politik om behandling af personoplysninger. Efter at du har gennemført dit køb hos Staypro, kan din e-mailadresse og mobilnummer blive brugt til markedsføringsformål, hvis du specifikt har givet samtykke til det.

Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke til markedsføring ved at administrere dit samtykke via samtykkesiden på Mine Sider på Hjemmesiden eller ved at opdatere kommunikationsindstillingerne, som nævnes i nyhedsbrevet.

Læs mere om vores persondatapolitik her.

Andet

Vi er ikke ansvarlig for situationer som falder ind under force majeure.

Ved eventuelle uklarheder eller spørgsmål er du mere end velkommen til at kontakte vores kundeservice. Aftaler mellem dig og os indgås på dansk, medmindre andet udtrykkeligt aftales i det konkrete tilfælde.

Kontakt os

Returnering

Mine Sider
+45 52 51 19 96

Kundeservice

Køb, bestilling, produktinformation, ordre og leveringsinformation.
Kontaktformular
E-mail: info@staypro.dk

Serviceafdelingen

Garanti, reklamation, reparationer og fortrydte køb
Kontaktformular
E-mail: info@staypro.dk

Adresse

Proffsmagasinet Svenska AB
Staypro DK
Box 44024
100 73 Stockholm

VAT:  SE556728385701
SE-nr. 13344922

Returadresse:

Proffsmagasinet Svenska AB
Industrigatan 12
46740 GRÄSTORP
Sverige