På denne side kan du læse vores handelsbetingelser for Erhvervskunder.

Hvis du ønsker at læse vores handelsbetingelser for privatkunder, kan du klikke her

Følgende vilkår gælder for alle bestillinger, der foretages af kunden (herefter også kaldet "du") hos Proffsmagasinet Svenska AB (VAT SE556728385701), herefter kaldet "Staypro", (herefter også kaldet "os" eller "vi"), på Staypros hjemmesider, via mail, telefon eller andre kanaler (samlet kaldet "Hjemmesiden").

Priser og Bestilling

Priser Priser, der er angivet på Hjemmesiden, er angivet eksklusiv moms eller inklusiv moms afhængig af hvilket valg, du har foretaget på Hjemmesiden. Uanset hvordan priserne vises på Hjemmesiden, opsummeres priserne altid inklusive moms og eventuelle yderligere omkostninger inden købet fuldføres.

Betalingsmuligheder Erhvervskunder betaler via Nets ved bestilling: Nets brugervilkår

Betalingsmuligheder der tilbydes via Nets inkluderer Mobile Pay og kortbetaling via Visa og MasterCard, bankoverførsel og faktura.

Reservation af beløb Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

MasterCard: 7 dages udløbsperiode for reservationer
Visa: 7 dages udløbsperiode for reservationer

Autorisationens levetid afhænger af systemet, hvilket betyder at de samme 7 dage gælder for VISA og MasterCard via MobilePay. En autorisation er et beløb der er reserveret på dit betalingskort.

Fakturaer via Riverty autoriseres op til 30 dage.

Trustly er en konto-til-konto betaling, hvilket betyder, at det er en direkte betaling og derfor aldrig autoriseres på samme måde som korttransaktioner.

Vi kan opkræve betaling fra dig som kunde, inden varerne sendes, hvis vi har modtaget skriftlig tilladelse til at opkræve betaling på forhånd fra dig. 

Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 

Vi tager ikke kortgebyrer og beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

Levering

Levering Staypro har de fleste af produkterne, der vises på Hjemmesiden, på lager. Produkter på lager sendes normalt inden for det angivne antal arbejdsdage. Hvis produktet ikke er på lager, giver vi dig et estimat for hver enkelt vare om, hvornår vi kan sende produktet fra vores lager. Hvis leveringstiden afviger fra dette, vil Staypro informere dig som kunde, forudsat at du har angivet en korrekt e-mailadresse. Ved forsinkelse har du ret til at annullere købet uden ekstra omkostninger, forudsat at din bestilling omfatter produkter inden for det almindelige sortiment. Hvis der er betydelig forskel i leveringstiden mellem forskellige produkter, forbeholder vi os retten til at opdele din levering.

Øer Staypro leverer kun i Danmark, ikke omfattende Grønland og Færøerne. Ved visse leveringer til ikke-brofaste øer, kan der forekomme leveringer til kaj på fastlands siden, hvorfra der selv skal sørges for den videre transport til leveringsadressen.

Fragt Staypro bruger Postnord som hovedspeditør til håndtering af forsendelser. Andre fragtmuligheder kan også forekomme, afhængigt af produktets udformning og modtagerens adresse. Fragtmuligheder, der tilbydes, inkluderer afhentning på udleveringssted, levering til virksomhedsadresse samt palleforsendelser. Fragtprisen afhænger af produktets pris og karakter og præsenteres inden købet gennemføres.

Transportskade Hvis produktet går tabt eller hvis du opdager, at forsendelsen er beskadiget ved modtagelsen, beder vi dig først anmelde dette til fragtfirmaet. Derefter kontakter du vores serviceafdeling via vores kontaktformular og angiver dit sagsnummer fra fragtfirmaet.

Fortrydelse af køb

Tilfredshedsgaranti 30 dage Vi ønsker, at du som kunde skal have mulighed for at undersøge de produkter, du har købt fra os. Derfor giver vi dig 30 dages Tilfredshedsgaranti. Hvis du har til hensigt at gøre brug af garantien, beder vi dig om at informere os så hurtigt som muligt, dog senest inden for 30 dage efter modtagelse af produktet. For at vi kan godkende din returnering i henhold til Tilfredshedsgarantien, skal visse kriterier være opfyldt:

  • Varen skal være i ubrugt stand/uden mærker eller ændringer, udover dem der var til stede ved udpakning.
  • Instruktionsbøger eller andre medfølgende tilbehør (batterier/oplader/vindbeskyttelse) skal være komplette.
  • Produktet må ikke være registreret hos producenten (undtagen Festool).
  • Produktets originale emballage skal være intakt og uden mærker.
  • Produktets originale emballage må ikke være tapet, malet eller på anden måde markeret.
  • Når du returnerer et produkt til os, skal det pakkes forsvarligt ind, og kun transparent tape må bruges direkte på den originale emballage (f.eks. værktøjssæt/kompressorer eller lignende, der ikke blev leveret i andet end deres originale emballage).
  • Forsendelsen skal returneres som erhvervspakke, da vi ikke har mulighed for at afhente anbefalede forsendelser eller pakker til ombud.

Når du vælger at benytte Tilfredshedsgarantien, er det dig som kunde, der står for returforsendelsen. Du kan købe en returlabel hos os via Hjemmesiden.

Kontakt os via vores kontaktformular, hvis du ønsker mere information.

Sådan fortryder du dit køb Den nemmeste måde at returnere en vare på er at logge ind/oprette en konto på Mine Sider og gå til din ordre og derefter følge instruktionerne derfra.

Du kan også kontakte os via vores kontaktformular. Vælg kategorien "Jeg vil returnere en vare, jeg lige har modtaget", angiv dit ordrenummer, som du finder på din ordrebekræftelse, og angiv hvilke varer du ønsker at returnere. Normalt vil du modtage et svar fra os inden for 24 timer om, hvordan du skal sende pakken tilbage.

Kreditering eller tilbagebetaling sker normalt inden for 10 bankdage efter godkendt returnering. Når du vælger at gøre brug af Tilfredshedsgarantien, er det kundens ansvar at betale for returforsendelsen. Du kan købe en returlabel hos os via Hjemmesiden. Bemærk venligst, at vi ikke har mulighed for at afhente pakker hos udleveringssteder eller som anbefalet brev. Vi accepterer kun returforsendelser, der sendes som erhvervspakker i henhold til instruktioner fra vores serviceafdeling.

Returadresse:

Proffsmagasinet Svenska AB
Industrigatan 14
46740 GRÄSTORP
Sverige

Ikke-afhentede pakker For pakker, der ikke afhentes af kunden inden for den angivne opbevaringsperiode, forbeholder vi os retten til at opkræve kunden for fragtomkostninger for returforsendelse til Staypro. Dette gælder også, hvis Staypro har sendt produktet til kunden "fragtfrit".

Garanti og reklamation

Staypro er ansvarlig for at hjælpe kunden i forbindelse med en garantisag, forudsat at produktet er købt hos os. De fleste produkter i vores sortiment er omfattet af 1 til 2 års garanti fra producenten. Visse produkter kan have længere garantiperioder. Garantiperioder og betingelser kan læses på den enkelte producents hjemmeside. Bemærk at betingelserne kan variere mellem privatpersoner og virksomheder. Bemærk også, at visse producenter tilbyder en forlænget garantiperiode, hvis du registrerer dit værktøj på deres hjemmeside. Som udgangspunkt vil produktet blive repareret, men udskiftning kan også forekomme, hvis omkostningerne ved reparation er urimeligt høje.

Fejl, der skyldes følgende årsager, er normalt ikke omfattet af producentens garanti:

  • En ulykke efter modtagelse af produktet
  • Misbrug
  • Unormal brug
  • Manglende overholdelse af vedligeholdelses- og serviceanvisninger
  • Det, der anses for at være sliddele, f.eks. spændeanordninger, tilbehør

Reklamation ved virksomhedskøb Når du handler som virksomhed eller bruger et firmanavn på kvitteringen har køberen 1 års reklamationsret. Reklamationsretten dækker kun produktionsfejl. Ved en reklamation er det dig som køber, der skal påvise og sandsynliggøre, at dert er en produktionsfejl. Hvis du ønsker at benytte din garanti eller reklamere over dit produkt, bedes du kontakte os via vores kontaktformular, så hjælper vi med at oprette en sag. Angiv dit ordrenummer og et billede af serienummeret (hvis det er angivet på produktet), samt en beskrivelse af fejlen for hurtigere behandling.

Tvist Hvis du er utilfreds med dit køb eller behandlingen af din sag, anbefaler vi, at du først kontakter vores kundeservice pr. e-mail eller telefon. Hvis vi ikke kan nå til enighed, skal tvister i forbindelse med denne aftale afgøres i henhold til dansklovgivning og af de danske domstole.

Personoplysninger

Alle personoplysninger, som du giver til Staypro, behandles i overensstemmelse med Staypros politik om behandling af personoplysninger. Efter at du har gennemført dit køb dit køb hos Staypro kan din e-mailadresse og mobilnummer blive brugt til markedsføringsformål, hvis du specifikt har samtykket til dette.

Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke til markedsføring ved at administrere dit samtykke via samtykkesiden i "Mine Sider" på Hjemmesiden eller ved at opdatere kommunikationsindstillingerne, som nævnes i nyhedsbrevet.

Læs mere om vores persondatapolitik her.

Andet

Vi forbeholder os retten til at nægte salg til virksomheder af vilkårlige årsager.

Fejlagtige oplysninger Vi tager forbehold for eventuelle trykfejl, herunder men ikke begrænset til:

  • Fejlagtigt angivne priser
  • Fejlagtige specifikationer og tekniske data
  • Fejlagtige billeder
  • Fejlagtig kompatibilitet

Vi gør opmærksom på, at bestilte produkter kan være udgået hos vores leverandør, og vi derfor ikke kan opfylde vores aftale. Hvis det mod forventning skulle ske, kontakter vi dig, og vi vil forsøge at finde et tilsvarende produkt i videst muligt omfang.

Force majeure Hvis du er en virksomhedskunde, er Staypro fritaget for konsekvenser for manglende opfyldelse af visse forpligtelser i denne aftale, hvis det skyldes Force majeure, der vanskeliggør, forhindrer eller forsinkes opfyldelsen som beskrevet nedenfor.

Som Force majeure betragtes blandt andet, men ikke begrænset til:

  • Handlinger fra myndigheder
  • Nye eller ændrede lovgivninger
  • Arbejdsmarkedsstrid
  • Blokade
  • Strejke
  • Terror
  • Brand eller oversvømmelse
  • Sabotage eller større ulykke

Force majeure omfatter også myndigheders beslutninger, der påvirker markedet og produkterne negativt, f.eks. restriktioner, advarsler, salgsforbud osv. Hvis der er eventuelle uklarheder eller spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice. Aftaler mellem dig og os indgås på dansk, medmindre andet udtrykkeligt aftales i det konkrete tilfælde.

Kontakt os

Returnering

Mine Sider
+45 52 51 19 96

Kundeservice

Køb, bestilling, produktinformation, ordre- og leveringsinformation.
Kontaktformular
E-mail: info@staypro.dk

Serviceafdelingen

Garanti, reklamation, reparationer og fortrudte køb
Kontaktformular
E-mail: info@staypro.dk

Returneringsadresse

Proffsmagasinet Svenska AB
Industrigatan 12
46740 GRÄSTORP
Sverige

Adresse

Proffsmagasinet Svenska AB
Staypro DK
Box 44024
100 73 Stockholm

VAT: SE556728385701
SE-nr. 13344922